''Handicap omlaag, spelplezier omhoog!''

ING Private Banking is nu ruim twee jaar actief in de golfsport. En heeft daar geen spijt van, aldus Steven Sedee, manager Sportsponsoring. Bij de ING Private Banking Golfweek propagandeert de partner van de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie een gemeenschappelijke missie: ‘Handicap omlaag, spelplezier omhoog.’

ING stapte in 2016 als sponsor in de golfsport. We zijn nu tweeënhalf jaar verder. Geen spijt van die stap?

‘Nee, hier hebben we zeker geen spijt van. Golf is een ontzettend mooie sport. We zijn een vooruitstrevende private bank die vernieuwing en verjonging omarmt. Als betrokken sponsor willen we met onze expertise op het gebied van onder andere bedrijfsvoering, marketing en innovatie bijdragen aan vernieuwing van de sport en daarmee zowel de nieuwe als huidige generatie spelers met meer plezier laten golfen. Daarnaast komt de golfdoelgroep voor een groot deel overeen met de Private Banking doelgroep van ING en zorgt daarmee voor een goede aansluiting.’

Deze week staat de ING Private Banking Golfweek voor het derde jaar op het programma. Is de opzet van het evenement al precies volgens jullie visie op golfsponsoring?
‘We organiseren voor de derde keer de ING Private Banking Golfweek samen met TIG Sports, de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie en KLM. Vorig jaar bezochten ruim 8000 liefhebbers het evenement waar zelf golfen, entertainment en spektakel centraal staan. Het concept is uniek. We combineren topgolf en amateurgolf en alles staat in het teken van het toegankelijk maken van de golfsport. Elke jaar proberen we op de ING Private Banking Golfweek nieuwe elementen uit. Dit jaar staat vooral in het teken van de bezoekers helpen een betere golfer te worden. Dit sluit goed aan bij de doelstellingen die we hebben met golfsponsoring.’

ING heeft ook de slogan ‘Handicap omlaag, spelplezier omhoog’ bedacht. Wat is de gedachte hierachter?‘We willen de sport in de breedte én het spel van golfers graag vooruithelpen met de missie: 'handicap omlaag, spelplezier omhoog.' Dit doen we vanuit de wetenschap dat een betere golfer meer plezier uit het spel haalt. Om dit te bereiken krijgen alle initiatieven van ING Private Banking met betrekking tot golf dezelfde focus. Zo ook tijdens de Private Banking Golfweek. De pro’s van De Golf Academie (NGF) verzorgen gratis lessen en er is de mogelijkheid zelf 9-holes te spelen. En wellicht staat er ineens wel een heel bekende golfer naast je om je een aantal tips en tricks te geven.’

Na de Golfweek verheugen we ons alweer op het KLM Open. Wat is daar de rol en zichtbaarheid van ING?‘ING Private Banking is partner van het KLM Open. Tijdens de Golfweek wordt er gespeeld om de wildcard, een van de laatste plekken voor de KLM Open. Vorig jaar introduceerden we de tijdens het KLM Open een wereldprimeur. Bezoekers konden met een virtual reality-bril in 3D realtime meelopen met de flight van golfers Joost Luiten en andere topspelers als Bernd Wiesberger en Chris Wood. Op deze manier proberen we de golfsport te vernieuwen. Ook dit jaar zijn we zichtbaar aanwezig op het KLM Open en sluiten de activiteiten aan bij onze missie: ‘handicap omlaag, spelplezier omhoog.’

Welke ambities heeft ING met het huidige partnership met de NGF en in de golfwereld?‘Sinds 2016 is ING Private Banking hoofdsponsor van het Nederlandse golf. Met het partnership met de NGF willen we het Nederlandse golf in de breedte vooruithelpen. En we zijn al aan het nadenken op welke manier we de komende jaren betrokken blijven bij de golfsport. Golf is en blijft en fantastische sport om te ondersteunen, die een goede bijdrage levert aan het merk en de commerciële doelstelling van ING Private Banking.’

Aanmelden voor de Golfweek is gratis en kan nog steeds via www.inggolfweek.nl.

31 mei 2018 | Redactie GOLF.NL